• Behandeling toegepast op uw situatie
  • Advies over uw situatie
  • Aangesloten bij Rugnetwerk Zuid-Oost Nederland

Oedeemtherapie Oss

Het terugdringen van oedeem doet u met oedeemtherapie in Oss. Bij Fysiotherapie Beter Bewegen kiest u uit verschillende behandelingsmogelijkheden. Wij gaan samen met u kijken wat het beste bij u past en hoe we uw levensstandaard omhoog brengen. Lymfoedeem is aangeboren of ontstaat als gevolg van een aandoening. Helaas is dit vaak het gevolg bij radiotherapie of chemotherapie. Ons doel is om samen uw klachten terug te dringen en uw bewegingsbeperkingen zoveel mogelijk weg te nemen.

Functioneel herstel met oedeemtherapie in Oss

Heeft u last van pijn, vermoeidheid, zwellingen of beperkingen in bewegingen? Dan heeft u wellicht lymfoedeem. Hierbij zorgt een ophoping van eiwitten en vocht dat er een verstoring ontstaat. Dit doet zich met name voor in de oksels, liezen en hals. Met oedeemtherapie bij onze praktijk in Oss begeleiden wij u naar een optimaal functioneel herstel. Hierbij zijn een aantal behandelingen mogelijk:

• Oedeemtherapie: met behulp van massagetechnieken wordt de afvoer van het vocht gestimuleerd;
  • Compressietherapie: bandages verminderen het overschot;
  • Oefentherapie: door spieren te stimuleren wordt de doorbloeding aangezet en daarmee ook de vochtbalans verbeterd

Maak uw afspraak eenvoudig online

De effecten van de oedeemtherapie bij onze praktijk in Oss zijn spanningsafname, pijnvermindering, functieverbetering en bewegingsverbetering. Plan direct uw intake door te mailen naar info@fysiotherapiebeterbewegen.nl. Wij doordeweeks geopend tot 19:00 uur en op maandag en woensdag tot 21:00 uur. Voor vragen belt u gerust naar 0412 – 63 14 68.

Maak direct een afspraak

Velden met * zijn verplicht